Thursday 29 March 2012

Kenangan ~~




Assalamualaikum...
Hari ini tergerak pula hati ini nak conteng pasal kenangan time kecil dulu .
macam-macam karenah kita kan waktu kecik dulu,degil,main je kerja kita,berlari sana berlari sini,
main kejar-kejar,sorok-sorok,baling selipar,main layang-layang dan macam-macam lagi kalau nak tulis
semua takut tak habis pula nanti ..hee .. masa kecil memang sesuatu indah untuk kita simpan dalam hati sampai bila-bila kan..aku waktu kecil degil tak ae??aku rasa aku ni tak adalah degil mana pun cuma nakal terlebih je..*huhu* ingat mula-mula belajar bawak basikal yang roda 3 tuh,hee so sweet :) roda dua apa lagi
alololo balik2 jatuh je memanjang..hee sampai nangis2 dah tapi degil nak juga naik lagi tuh.. *budak degil lah katakan* .. Ingat lagi dulu mase kecik aku suka ikut atok aku gi mana pun dia pergi..Atok gi bagi ayam makan aku ikut,atok masuk reban ayam aku pun masuk..hee atok gi surau pun aku sibuk je nak ikut lepas tuh menangis mintak kat mak tudung..*kelakar* . Tapi aku memang manja dengan atok aku sebab atok ikut je cakap aku..hee maklumlah time tuh cucu sulung..*bangga pulak* 
Aku selalu suruh atok bawak aku naik motor bila petang-petang tuh..
Atok tengah baca surat khbar aku gi dekat atok buat2 tanya lah konon.. "Atok baca apa tuh?"
"Atok baca surat khbar syg." .. lepas tuh "Atok tak busan ke baca aje dari tadi,jom jalan2 jom atok baru best."...dan atok pun mengangguk je..hee Yahhoo!!  
tengok bertapa mengadanya aku kan.*hee*
bila naik motor tuh aku mesti tanya atok .. "Kenapa atok bawak motor slow-slow??"
dan atok akan jawap.. "atok dah tua nanti bwak laju2 takut jatuh." hee
bila gi kedai dengan atok balik mesti bakul penuh ..huhu semua aku nak..
bila nampak kasut aku nak ,nampak bola aku nak,nampak baju aku pun aku nak..
tapi aku takkan mintak beli bila nampak patung ke..sebab masa kecik aku lasak macam lelaki.hee
baju pun nak yang macam lelaki atok belikan aje.. suka bukan main aku lagi..
bila nampak aiskrim pulak aku tak mintak,aku pandang je bila atok perasan aku jeling-jeling je aku terus belikan,tengok pandai kan taktik aku..*hee*
beli jumpa kawan atok pernah ada cakap.. "Eh ini cucu yer,banyak belanja" *haha* buat muka comel jap
pergi tengok lawan bola dengan atok... 
pernah pergi kedai nak sarapan dengan atok.. ada ke orang tuh cakap dengan aku time aku nak mintak sudu.
"cucu ah leng tauke kdai tuh ker??" aku geleng lah pastuh aku lari kat atok..hee
bila balik mak bising banyak barang... mak selalu cakap kat atok macam nih "Tak payah nak ikutkan sangat"
hee aku gelak je... 
mak pernah cite dulu mak tengah buat kuih raya ,mak tengah buat lepas tuh aku datang and 
"mak nak ni sikit boleh??" *bijirin coklat tuh lah* mak cakap ambik lah sikit..
sekali mak toleh belakang dah xde bekas nya aku bawak lari semua ..haha *baik kan aku*
mintak sikit tapi padahal semua aku ambik..*hee*
lepas tuh mengamuk mak cari aku,apa lagi pergi sembunyi kat belakang almari makan cepat sampai habis lepas tuh baru letak balik bekas ae..ahaha kelaka bila mak cerita balik ..degil juga aku nih kan.baru tahu
macam-macam aku buat ..pernah ayah aku tengah bakar sampah aku punyer degil pergi main dekat2 dengan sepupu sampai terkena kaki aku ..yang getah tuh..menangis aku ..
cepat2 gi klinik... lepas tuh dah fobia nak main api lagi..*pengajaran tuh*
ok dulu bnyak tol dah ni,penat tulis tapi banyak lagi sebenarnya ...tapi ini pun dah cukup buat aku tergelak sorang2..huhu bye


No comments:

Post a Comment