Friday 24 August 2012

Aku degil !

Assalamualaikum..

Orang tua memang selalu membebel kan ,tapi dia bising pun
tentu ada sebab bukan tiba-tiba nak bising kan .
Mak walaupun selalu bising dekat aku atas sebab-sebab yang remeh .
aku tetap sayang mak sangat , sakit aku dia jaga ,urut aku, masakkan bubur.
yang risaukan aku bila aku lambat balik .kadang-kadang dia bising tapi dia
buat jugak,.ayah pulak selalu bake-up aku .
tapi kalau aku yang salah konfom aku kena kaw-kaw..
aku paling takut bila ayah mula angkat tali pinggang,kalau dah angkat
maksudnya besar lah kesalahan aku.
aku selalu mintak macam-macam .nak itu nak ini.
yang mahal-mahal ayah tetap belikan. walaupun mak aku bising..
pernah sekali aku dengar mak cakap dengan ayah,jangan belikan .
lepas tuh ayah cakap tak apa ,ada rezeki adalah ,kerja pun untuk
anak.. hati aku tersentap . mata dah merah . airmata pun jatuh .

mereka penat lelah mencari duit ,aku pulak menghabiskan .
terukkan aku! lepas tuh dah lah kuat melawan .
apalah aku nih . tapi aku ditahap degil lah jugak .
panas terik penat lelah diharungi.. :'(
maafkan orang mak sebab melawan cakap mak.
dulu ambik duit mak dulu baru mintak .
keluar curi3 tak bagi tahu sampai
mak ayah risau ..jangan lah tiru macam aku .



No comments:

Post a Comment