Saturday 16 June 2012

Malam yang kesejukan bagiku...

Assalamualaikum...
  
  Hee... malam ni sungguh sejuk bagiku... malam yang indah seperti malam-malam yang lain... hee hari ini dah 8 bulan 1 minggu 4 hari.... hai bila lah nak setahun ni... hee tak nyempat-nyempat pulak aku... permulaan kenal aku sangat baik dengan dia... biasa la lelaki bila nak kenal mesti la buat baik kalau tak macam mane nak dapat... lama kelamaan diri aku berubah sedikit demi sedikit... aku dapat merasakan diri aku ni dah mula tergelincir di jalan Allah... aku tak tahu kenapa... niat di hati ingin mengaji dan ingin tahu maksud ayat Al-Quran... tetapi hati aku sangat keras untuk menerimanya... aku bukan sengaja tak menerima semua tu tetapi hati aku keras... "YaAllah adakah ini di namakan buta hati YaAllah?" aku sangat risau akan diriku ini terpesong... "YaAllah kuatkan la iman hambamu ini YaAllah" aku memang risaukan tentang diriku ini.... mana diri aku yang sebelum ni?? yang dulunya kuat pergi surau, rajin pergi dengar ceramah agama.... mana-mana?? mana semua tu..?? "YaAllah, aku tahu hambaMu ni jahil YaAllah janganlah engkau beri ujian kepadaku sebegitu berat untuk aku memikulnya YaAllah...." orang kata biarlah buta mata, jangan buta hati... kerana buta hati paling sukar untuk kita menerimanya... jadi jangan la mengingkari perintahNya selalu amalkan sunnah Rasulullah s.a.w. . ingat dunia ni sementara bagi kita ianya tidak akan kekal yang kekal hanya akhirat... 
 
 aku rasa itu sahaja.... jadi kaum adam & hawa semua cinta lah pada yang esa...

No comments:

Post a Comment